maanantai 26. elokuuta 2019

Liian herkkä hajuaisti

Taisin muutama postaus sitten jo iloita pahoinvoinnin katoamisesta. Totta se tavallaan onkin - jatkuva kokopäiväinen paha olo ja jatkuva nälkä hävisivät muutama viikko sitten. Mutta olen yhä satunnaisesti kikenut samoja karmaisevia tubtemuksia..

Nimittäin on ihan totta se, että raskaana hajuaisti terävöityy! Liekö syynä kasvavan sikiön suojelu saasteilta ja myrkyiltä; minun nenä oli tarkka eri hajuille jo aiemmin, mutta nyt se on tarkempi noin potenssiin sata!

Tietyt vahvat hajut saa aikaan välittömän oksennusrefleksin. Ei väliä olenko bussissa, kadulla vai kotona.. no harvemmin onneks kotona. Pahimmat hajut on pakokaasu (!) ja tupakka. Lisätään siihen vielä hiki ja hajuvedet - avot, ja matkustaminen julkisilla töihin on yhtä juhlaa joka päivä! :D

Kuva: Pixabay user ID 1187283. Moottoripyöriä vastaan mulla ei ole mitään. Ajoin itsekin nimittäin A-ajokortin hiljattain.

Oikeasti, aika käsittämätöntä. Siis riittää, että yksi auto ajaa ohi vierestäni ja pakokaasut leijailevat tuulen mukana minun suuntaan. Bussit ja mopot päästää kaikista pahimmat katkut. Aivan kamalaa. Mä en tiedä kuinka selviän loppuraskaudesta hajujen kanssa, jos jo nyt on näin voimakas tuo reaktio! Tähän mennessä olen onnistunut välttämään itse varsinaisen aktin - oksentamisen, mutta sen pidättely saa mun vatsan kirjaimellisesti lkäntymään ympäri - koko maha muljahtaa kuin eläisi omaa elämäänsä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja miten olette selvinneet? Loppuilo hakuherkkyys raskauden jälkeen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit jättää kommenttisi tähän